IKAR CZIKAR CZ

Online poradna

Vítejte v online poradně!

 

Tato rubrika je vyhrazena pro Vaše dotazy, které se týkají autorské tvorby. Pokud máte chuť se na cokoliv zeptat, napište svůj dotaz jasně a srozumitelně do emailu a zašlete ho na emailovou adresu info@mamtalent.cz . Do předmětu uveďte ONLINE PORADNA.

 

Neposílejte žádné texty k hodnocení, protože posuzování textů do této rubriky nepatří.

 

Příklad dotazu:

Existuje nějaký způsob, jak se vyhnout neustálému opakování jmen postav v textu, tedy psaní uvozovacích vět typu "řekl Petr" apod.?


 

Jak se píše populárně naučná kniha?
 

Další dotaz, který přišel do naší poradny, se týká problematiky psaní populárně naučných knih. ... pokračování
 

Má smysl nabízet rukopis nakladatelům?
 

question-63916_640.jpgNaše tazatelka už poslala rukopis do několika nakladatelství, ale v žádném neuspěla a z několika jí ani neodpověděli. Kde může být problém?... pokračování
 

Dejte mi osnovu nebo návod, abych mohla psát!
 

Co můžete čekat od kurzu tvůrčího psaní? Můžete skutečně získat návod, jak napsat knihu?... pokračování
 

Jak je to v literatuře s opakováním slov?
 

ilustr_foto_12_198x254.jpgČasto se mluví o tom, že výrazy by se neměly v literárním textu opakovat. V mnoha knihách, které dnes však vycházejí, opakování slov najdeme. Jak to tedy vlastně je?... pokračování
 

Může autor ovlivnit umístění knihy v obchodě?
 

knihkupectví.jpgVyšla vám prvotina? Obcházíte knihkupectví a zklamaně zjišťujete, že najít knížku mezi regály je téměř nemožné? Proč jsou některé knihy v knihkupectví vystavené viditelně a jiné se kdesi ztrácejí v policích? A můžete to nějak ovlivnit?... pokračování
 

Co říkáte na knihu, která je psána jen malými písmeny?
 

5165d983-nebe-nema-dno.jpgJe možné v české literatuře psát bez velkých písmen?... pokračování
 

V čem jsem nejlepší?
 

otazník3.jpgPsaní, podobně jako řada dalších oborů, má velmi mnoho oblastí. Můžete psát knížky, filmové scénáře nebo články do novin. Jak ale poznáte, co je pro vás ta nejlepší volba?... pokračování
 

Jak mám vybrat vhodnou profesi pro svou postavu?
 

1157738_barber_in_india.jpgJe možné ponechat volbu profese na náhodě? Nebo je třeba profesi postavy detailně promýšlet? Existují profese vhodnější a méně vhodné pro literární zpracování?... pokračování
 

Beletrie a literatura faktu.
 

1078873_word_true_on_the_dices.jpgDnes v poradně najdete jeden z nejčastějších dotazů - proč by měl autor beletrie pravdivé příběhy upravovat. Pokud chcete psát pravdu, nezapomeňte, že tu pro ni máme zcela jinou kategorii, a sice literaturu faktu. ... pokračování
 

Co mám dělat dál?
 

1335048_test_letters.jpgMnohý začínající autor si neví rady, co dělat dál, když svůj text dopíše. Co tedy vlastně dělat dál?... pokračování
 

Psát pro úspěch v literárních soutěžích nebo pro úspěch u čtenářů?
 

10f5a58d-pohlednice-upravena.jpgTaké jste si všimli, že se velmi často rozchází názor odborné kritiky a názor čtenářů? Že co se jedněm líbí, druhým ani náhodou a naopak? Tak přesně nad tímto tématem se dnes zamýšlíme!... pokračování
 

Proč spisovný jazyk v knize?
 

palec dolů.jpgDnes se zamýšlíme nad tím, proč by vlastně měl být v knize spisovný jazyk a jestli by tam vůbec měl být. Třeba je to v dnešní době již přežitek?... pokračování
 

Má ještě dnes pseudonym smysl?
 

1158076_paper_emotions_-_happy.jpgJe v dnešní době vůbec možné utajit osobnost autora? A je to vůbec praktické? Není pseudonym už jen přežitek?... pokračování
 

Co má smysl psát do nabídky vydavateli?
 

1215930_an_e-mail.jpgMáte rukopis a ten se moc líbí vašim přátelům a známým. Měli byste to uvést do průvodního dopisu vydavateli při nabízení textu?... pokračování
 

Co vlastně dělá celý rok spisovatel na volné noze?
 

1279612_books_of_owl.jpgTaké si myslíte, že sedí v houpacím křesle, pokuřuje z dýmky a prakticky nic nedělá? Pokud i vy si takto představujete život spisovatele na volné noze, tak se mýlíte. Realita je přece jen hodně jiná!... pokračování
 
Příspěvky 1-15 z 31

Návštěvník

 

Autor

 

Náš tip

Čtivé, poutavé, zajímavé.
Doporučujeme i Vám!

 
 

Autoři

 

Hodnocení agentury

 

Mediální partneři projektu: