IKAR CZIKAR CZ

Monika Polehňová
 

Monika je zkušená autorka a redaktorka působící již řadu let v internetových médiích nejrůznějšího typu. Zabývá se psaním textů na zakázku a také úpravami a korekturami textů. Mimo jiné se stará o obsah dětských internetových stránek, které byly v roce 2011 v rámci konference Juniorinternet oceněny jako čtvrté v národním kole celoevropské soutěže o "Nejlepší online obsah pro děti". Od roku 2005 spolupracuje jako redaktorka a autorka textů s agenturou Imprimis. V roce 2009 vydala knihu Trpaslíkov, jejíž náklad se zcela rozprodal, a to bez jakékoliv reklamy či propagace. Kniha měla u čtenářek velmi pozitivní ohlas. Druhý díl Trpaslíkova Monika právě dokončila a jeho zastupování svěřila agentuře MÁM TALENT.

 

Markéta Dočekalová o Monice:

Monika je velmi šikovná a zdatná autorka. Dobře ví, co práce stojí vytvořit kvalitní text. Její kniha Trpaslíkov je nesmírně čtivá a vtipná. Svou autorskou zručnost a cit pro jazyk dokáže Monika navíc velmi dobře využívat v okamžicích, kdy je třeba hodnotit texty nebo je v roli korektorky upravovat. Kromě jiného také zdatně překládá beletrii ze Slovenštiny do Češtiny, takže v naší agentuře se může hodit k ruce zejména slovenským autorům, kteří by chtěli své texty převést kvalitně a na velmi dobré literární úrovni do jazyka českého.

 

Několik slov přímo od redaktorky Moniky:

 

Slova mají neskutečnou moc. Zní to jako klišé, ale je to tak. Je to fakt, na který bychom neměli zapomínat. Stejně jako bychom neměli zapomínat na to, že pro každého autora je tím nejdůležitějším partnerem čtenář. Ano, pokud chcete, aby to, jakým způsobem skládáte slova za sebe, dávalo smysl, potřebujete mít se svým čtenářem vztah. Vztah s pokorou, láskou a důvěrou. Vztah, o který jste ochotni pečovat. Budete-li to dělat poctivě, čtenář vám to vrátí svou náklonností. A to je vážně velká a důležitá věc v životě spisovatelově.
 
Je potřeba si připustit, že všichni nemůžeme napsat knihu/knihy, co změní svět. Myslím, že bychom ani takové ambice mít neměli. Úplně postačí změnit okamžik, vyvolat emoci, probudit vzpomínku, pocit, co přetrvá i po přečtení poslední věty… Víte, čtenář je v dnešní době velmi nedostatkové zboží. Na čtení si totiž musíte udělat čas. Když si někdo udělá čas na to, aby jej místo jiných činností trávil s vašimi slovy, važte si toho.

Lidé čtou většinou na dovolených, večer po těžkém dni, při čekání před ordinacemi, v nemocnicích, v polední pauze, kdy dítě konečně na pár minut usne, v prostředcích hromadné dopravy… Kradou si chvilky. My, co slova skládáme, máme za úkol dvě věci – aby v nich zůstal pocit, že to nebyly chvilky ztracené a aby se chtěli vrátit. Lidé také často čtou, protože hledají odpovědi. Mnohdy ani nevíme, že jsme je poskytli, ale není to tak podstatné. Mnohem podstatnější je, když naleznou, co nalézt potřebovali.
Ano, slova mají neskutečnou moc.
Skládejte je za sebe tak, jako kdybyste chtěli potěšit přítele. Přeju hodně zdaru všem autorům a děkuju mým věrným čtenářům, bez nichž by ani tato slova nedávala smysl.

 

POKUD CHCETE MONICE COKOLIV NAPSAT, MŮŽETE TAK UČINIT PROSTŘEDNICTVÍM EMAILOVÉ ADRESY: polehnova@mamtalent.cz

 


 


Návštěvník

 

Autor

 

Náš tip

Čtivé, poutavé, zajímavé.
Doporučujeme i Vám!

 
 

Autoři

 

Hodnocení agentury

 

Mediální partneři projektu: